Framtidens entreprenörskap (SFM)

 

Inre framgångsfaktorer från Silicon Valleys entreprenörer – Success Factor Modeling

Ta ditt företagande till nästa nivå med hjälp av inre framgångsfaktorer från Silicon Valleys entreprenörer – Success Factor Modeling

Hur skulle det vara om du hade tillgång till högaktuella metoder som kan lyfta ditt entreprenörskap till nästa nivå? En nivå som i företagsvärlden idag omnämns som nästa generations företagande och som omfattar de 3 P:na. Profit, People och Planet?

Nästa generations företagande når du inte genom att göra som du alltid gjort- du behöver göra något nytt. Och för att göra det behöver du ta allt större hänsyn till de inre faktorerna i ditt entreprenörskap. Du behöver tänka, känna och agera som framtidens entreprenörer. Därför har programmet Framtidens entreprenörskap med SFM-modellen i grunden riktat blickarna mot Silicon Valleys entreprenörer. Hur gör de för att lyckas? Och vad kan vi lära av dem?

Programmet Framtidens entreprenörskap (SFM) riktar sig till entreprenörer och lägger fokus på de inre faktorer som företag i framkant använder sig av. Programmet bygger på en omfattande studie av beteende och tänkande hos framgångsrika företag, främst från Silicon Valley. Utifrån studien och kopplat till sina egna erfarenheter har grundaren Robert Dilts skapat den modell; Success Factor Modeling, som Framtidens entreprenörskap vilar på.

Med programmet Framtidens entreprenörskap får du en tydlig och omfattande struktur som kan bära ditt företag in i framtiden. Vi berör tre avgörande områden: Framtida riktning och mindset, Samarbete i utveckling och Företag i utveckling.

Genom att ta del av programmet kommer du att förtydliga din inre riktning vart du/ni ska och drivkraften att ta dig/er dit. Du kommer också att förstå hur du kan stötta andra organisationer och hur du kan applicera verktygen på andra individer och verksamheter.

Modul 1 Framtida riktning och mindset, 6 – 8 oktober 2020

  • Framgångscirkeln och de 3 P:na – grunderna i Success Factor Modeling
  • COACH state – träna på att vara i det tillstånd som stöttar framgång.
  • Passion – hitta vad du brinner för.
  • Vision – tydliggör vad du vill bidra med i världen.
  • Mission – ta reda på ditt unika bidrag.
  • Ambition – tydliggör dina mål.

 

Modul 2 Samarbete i utveckling, 9 – 11 december 2020

  • Elevator pitch – hur du får med andra på din resa.
  • Samarbetsspiralen – hur du bygger kraftfulla partnerskap.
  • Identitetsmatrisen – stärk dig själv ännu mer.
  • Storyboarding – effektivt planerande.
  • 8 viktiga roller för att lyckas med ditt företagande.

Modul 3 Företag i utveckling, 2 – 4 februari 2021

  • 5 vanliga inre hinder för framgångsrikt företagande – och hur du övervinner dem.
  • Looping – det agila sättet att utveckla företag
  • Riskanalys – vilka frågor du ställer för att undvika och förebygga problem.
  • Design thinking – lär dig att verkligen tänka utifrån kundens perspektiv.
  • Stödanalys – bli medveten om och ändra på vilket stöd du får för att lyckas.
  • Partnerskap – använd multipla perspektiv för att skapa vinna-vinna-vinna.
  • Resonans – få personliga tips så att andra lyssnar ännu mer på ditt budskap.

Certifiering;

Efter fullgjort och godkänt program har du möjlighet att bli en Certified Next Generation Entrepreneur Venture Consultant. Detta ger dig också möjligheten till att ansluta sig till Dilts Strategy Group och använda internationellt SFM-material som tagits fram samt SFM-loggan i din marknadsföring.

Datum för nästkommande utbildning

Modul 1: 6 – 8 oktober 2020
Modul 2: 9 – 11 december 2020
Modul 3: 2 – 4 februari 2021

Plats:

Ekskäret Klustret, Stockholm

Pris: 

Pris 32 000 exkl. moms.

I priset ingår 9 kursdagar, kurslitteratur, fika, enklare lunch och ett internationellt Next Generation Entreprenur certifikat. Inga förkunskaper krävs

Dela:

 

Vad säger våra deltagare om Framtidens entreprenörskap (SFM)?

”Grymt bra utbildning. Får 10 av 10, minst.”

Ingemar Persson, Seniorkonsult Värdeledande

”SFM cirkeln har varit fantastiskt värdefull och jag använder SFM-modellen dagligen i mitt arbete som verksamhetsutvecklare. Modellen är även viktigt för mig privat då den hjälpt mig till ett tydligt  ”varför” och därmed även riktning i livet.”

Stefan Janpár, Verksamhetsutvecklare Ericsson

”Jag tycker att Magnus Kull och SFM programmet håller högsta klass. Magnus inledningar och sammanfattning där han sätter och förtydligar ramen är så användbara för mig. Jag blir så inspirerad av det pedagogiska upplägget och Magnus sätt att vara närvarande med gruppen.”

Maths Ehrenström, Grundare, seniorkonsult Möteskraft